Współpraca - czy aby nie przesadzamy?


Dzisiejszy post będzie dla osób, które chcą zacząć współpracę blogową. Nikt nie ukrywa, że każdy bloger prędzej czy później podejmie się tego działania, w końcu nie z samych komentarzy bloger żyje. 

Może zacznijmy od pytania: 
Czy współpraca to coś złego???
Myślę, że znajdą się osoby, które tak uważają, ale popatrzcie na celebrytów, przecież nie reklamują rzeczy za darmo! Jestem zdania, że każda współpraca przynosi korzyści dla czytelników, bloggera i firmy współpracującej.  
Jak to dla czytelników? Reklamujesz przedmiot. Jeśli jesteś rozsądnym opiniodawcą pokazujesz zarówno pozytywne jak i te negatywne strony produktu, dzięki czemu osoba czytająca ma świadomość tego czy warto podjąć próbę kupna czy też nie.
Dla bloggera? Bloger ma okazję wypróbować daną rzecz, którą otrzymuje za darmo, na własnej skórze przekonuje się czy następnym razem kupi to sam.
Dla firmy współpracującej? Firmą otrzymuję reklamę, a przecież o to chodzi.

Kiedy zacząć współpracę??? 
Na pewno ciężko Ci będzie jeśli dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ponieważ firmy wymagają, aby blog miał pewną liczbę czytelników jak i wejść.
Nie wychylaj się i poczekaj do odpowiedniego momentu. Ja swoją pierwszą współprace zaczęłam z liczbą ok. 80 obserwatorów, była to współpraca z firmą Dresslink.

Jak nawiązać współpracę???
Firma proponuje współpracę. Jeśli ciekawie piszesz, robisz dobrej jakości zdjęcia, dodajesz regularnie posty, możesz się tego spodziewać. Blog jest Twoją wizytówką, dlatego dbaj o najdrobniejsze szczegóły. 
Ty proponujesz współpracę firmie. Żaden wstyd, jeśli jesteś odważny napisz do kilku firm, może się odezwą. Tym bardziej, że zależy im na sprzedaży.
Uważam jednak, że najlepsze współprace są wtedy, gdy zostaną zaproponowane przez firmę. 

Jakie postawić warunki???

Tutaj wszystko zależy od Ciebie. Współpraca to coś w rodzaju obustronnych relacji, w tym przypadku blogera i firmy. Zasady są z reguły proste, firma przesyła Ci rzecz, a Ty ją testujesz, następnie dodajesz opinie w poście. Czasem firma może poprosić o dodanie banera/reklamy możesz się zgodzić lub nie.
Najlepiej jasno określ cele, stawiaj na swoim i pamiętaj o czytelniku. 

Czy firma może poprosić Cię o pozytywną opinie???

Przyznam szczerzę, że jeszcze się z tym nie spotkałam i mam nadzieję, że nie spotkam, nie wiem jakbym zareagowała, ale oczywiście firma daje Ci produkt za darmo, także może tego wymagać.

Czy recenzję na blogach są wiarygodne???

Nawiązując do poprzedniego pytania, jeśli firma nie narzuci Ci pozytywnej opinii, to jak najbardziej recenzja jest wiarygodna.

Jak to wygląda u mnie???
Pierwszą współpracę podjęłam na początku tego roku, od tego czasu współpracowałam z 9 firmami, z każdej współpracy byłam zadowolona. Otrzymuje produkt, testuje i dodaje recenzję. Z reguły piszę mocne i słabe strony przedmiotu.


Podsumujmy 
Wszystko jest dobre byle z umiarem. Tak wiec nie dopuść do tego, 
by na Twoim blogu pojawiały się jedynie wpisy dotyczące współpracy.


Jaka jest Wasza opinia???

Klikniesz???
Wpadnij do mnie na FACEBOOKA i INSTAGRAMA
zawsze coś dodatkowo wrzucę!



Copyright © 2014 Dyed Blonde , Blogger