Dbamy o paznokcie I - czym usunąć skórki

Temat paznokci nie gości często na moim blogu, dlaczego? Przez większość czasu o moje paznokcie dbała kosmetyczka. Raz w miesiącu pozwalałam sobie na relaks dla dłoni, a tym samym relaks dla siebie. Nie kosztowało mnie to zbyt wiele - bo jedynie 40 zł + dojazd, gdybym policzyła ile kiedyś wydawałam na zwykłe lakiery, wyszło by znacznie więcej. 

Od jakiegoś czasu postanowiłam, sama dbać o swoje paznokcie, czy mi wychodzi??? Nie zawsze. W domu jak to w domu... kiedy zabieram się za wycinanie skórek czy malowanie paznokci, zawsze znajdzie się coś innego do zrobienia i z mojego relaksu dla dłoni, robi się - szybkie 10 minutowe mini SPA (o ile można tak napisać).

Mimo wszystko chyba wolę sama zrobić manicure, po swojemu i zaoszczędzić kilka złotych. Dlatego postanowiłam zrobić mały poradnik dla początkujących (sama jestem początkująca, więc możecie mnie poprawiać), a zacznę od tego czym najlepiej jest się pozbyć skórek.
Frezarka powinna być na pierwszym miejscu, jednak przy nieumiejętnym jej stosowaniu możemy uszkodzić macierz paznokcia, dlatego polecam mniej drastyczne środki takie jak: cążki, kopytko, radełko, dłutko, nożyczki do skórek, oraz oczywiście preparaty zmiękczające.
Cążki - skórki wycinamy najlepiej od prawej do lewej strony, nie szarpiąc ich. Ostrze musi wejść delikatnie pod skórę. Cążki nie mogą być tępe oraz zakrzywione, wówczas będą pozostawiać zadarte skórki. 

Radełko, kopytko - są łatwiejsze w użyciu niż cążki, jednak nieumiejętne ich stosowanie może doprowadzić do wielu szkód. Usuwają z reguły miękkie skórki. 

Trzy kroki, dzięki którym usuniesz szybko skórki:
1 - za pomocą kremu do rąk lub specjalnego preparatu zmiękcz je,
2 - usuń wszystko co dasz radę kopytkiem,
3 - skórki które zostały usuń cążkami. 

Aby skórki się nie zadzierały, muszą być odpowiednio nawilżone, polecam wszelkiego rodzaju oliwki.
A co zyskujemy dzięki wyciętym skórkom??? Paznokcie ładniej się prezentują, a dłonie wyglądają na bardziej zadbane.  
Zestaw - Newchic

A Wy jak radzicie sobie z usuwaniem skórek??? 

Wpadnij do mnie na FACEBOOKA i INSTAGRAMA
zawsze coś dodatkowo wrzucę!
Copyright © 2014 Dyed Blonde , Blogger